صفحه اصلی » پروژه های مهندسی » ترافیک و حمل و نقل » برنامه ریزی حمل و نقل » مطالعه اصول روش ها و چهارچوب طراحی، تدوین و ارائه طیف سیاست ها، تدابیر و طرح های مدیریت ترافیکی در کلان شهر تهران

 a1

کارفرما: مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، معاونت پژوهشی

نوع پروژه: پژوهشی-توسعه ای

هدف پروژه:

به کار گیری راهکارهای مدیریت تقاضای حمل و نقل در راستای راهبرد توسعه پایدار شهر تهران

خروجی های پروژه:

1-       شناخت تدابیر و سیاست های مدیریت تقاضای حمل و نقل رایج در کشورهای پیشرفته و مشابه ایران

2-       تعیین راهکارهای مدیریت تقاضای حمل و نقل امکان پذیر و کارا برای سیستم حمل و نقل شهر تهران

3-       بومی سازی راهکارهای مدیریت تقاضای حمل و نقل منتخب متناسب با شرایط شهر تهران

4-       تعیین مکانیزم اجرای راهکارهای مدیریت تقاضای حمل و نقل منتخب در شهر تهران

 

 a2

a3

شرح پروژه:

  • می توان با در نظرگیری پتانسیل ها و محدودیت های هر شهر، این مطالعه را متناسب با ویژگی های جمعیتی و فرهنگی و وضعیت سیستم شهرسازی و سیستم حمل و نقل هر شهر انجام داد تا پس از بومی سازی، راهکارهای منتخب را به اجرا درآورد. با شناسایی مشکلات حمل و نقلی هر شهر می توان به راحتی از برنامه های مناسب برای حل آن مشکلات، که در این پروژه معرفی شده است، استفاده کرد. همچنین متدلوژی استفاده شده در این پروژه را می توان برای پروژه هایی با این موضوع یا موضوعات مرتبط، در شهرهای دیگر ایران پیاده نمود.

.در فصل اول این پروژه، ابتدا به تعریف مسئله و اهمیت موضوع پرداخته می شود. سپس با توجه به مطالعات فرادست مصوب در خصوص حمل و نقل شهر تهران، چشم اندازهای سیستم حمل و نقل شهر تهران و همچنین، اهداف و جایگاه این مطالعه در آن چشم انداز مشخص می گردد.

در فصل دوم این پروژها، انواع راهبردها، برنامه ها و طرح های مدیریت حمل و نقل بررسی می گردد. در این معرفی و شناخت، از منابع معتبر مختلف موجود در این زمینه استفاده می شود و هر برنامه به طور کامل توضیح داده می شود. همچنین، این طرح ها و برنامه ها در کشورهای مختلف، اعم از توسعه یافته و در حال توسعه بررسی شده و نتایج آن در قالب جداول مختلف ارائه می شود. در گام بعدی، این برنامه ها بر اساس تامین انواع اهداف، گروه بندی می شوند. از جمله دستاوردهای مهم این بخش بیان ارتباط بین برنامه های مختلف در قالب پنج ارتباط پشتیبان، هم نیاز، مکمل، تقویت کننده و رقیب می باشد.

بررسی امکان سنجی اجرای برنامه ها و طرح های در شهر تهران، بخش دیگری از این پروژه است. در این قسمت ابتدا با تعیین شاخص های ارزیابی بر اساس بخش های پیشین، معیارهای ارزیابی برنامه ها مشخص شده، سپس با تهیه و توزیع پرسشنامه هایی در میان کارشناسان و صاحب نظران، طرح ها و برنامه ها رتبه بندی و اولویت دهی می شوند. در نهایت در این فصل سه برنامه پیشنهادی این پروژه برای اجرا در شهر تهران انتخاب می گردد.

در فصل نهائی، در مورد اجرا و ساز و کارهای عملیاتی و تعیین زیرساختهای سه برنامه منتخب توضیح داده می شود. تعیین ارکان ها و نهادهای اجراکننده این برنامه ها و نقسیم وظایف بین آن ها نیز بخش دیگری است که در این فصل به آن پرداخته می شود. تعیین کلی و بررسی کلان پیامدهای حاصل از اجرای برنامه های سه گانه نیز جزء بخش های مهم این فصل است که در انتهای پروژه به آن پرداخته می شود.

 

 a4

  • تماس با ما

    مهندسین مشاور راهبرد تردد فردا

    تلفکس: ۰۲۱۷۷۱۳۱۳۷۸

    ساعت کاری : روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ الی۱۷:۳۰

    نشانی دفتر مرکزی : تهران، میدان رسالت ، ابتدای خیابان هنگام ، خیابان سهند ، پلاک ۱ ، طبقه دوم ، واحد 6

     

  • اهداف و مأموریت ها

    مأموریت شرکت:
    مأموریت ما ارائه خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های عمرانی و سایر پروژه های فنی و مهندسی است. در این راستا، افزایش توان فنی و مزیت رقابتی در خصوص پیشنهادهای شرکت برای کارفرمایان مختلف با استفاده از خدمات برتر و نوآورانه بر پایه آخرین روش ها، تئوری ها و شیوه های عملی مدنظر مدیران شرکت است.

    چشم انداز شرکت:
    چشم انداز ما تبدیل شدن به شرکت پیشرو در ارائه با کیفیت و هدفمند خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های فنی و مهندسی است.

  • RTF در یک نگاه

    مهندسین مشاور راهبرد تردد فردا فعالیت خود را بر ارائه هر چه بهتر خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های عمرانی معطوف نموده است و با بهره گیری از مدیران و کارشناسان خبره این حوزه سعی بر آن دارد تا نقش موثری در تامین خدمات فنی و مهندسی کشور ایفا کند.