صفحه اصلی » پروژه های مهندسی » ترافیک و حمل و نقل » ایمنی و مهندسی ترافیک » بهنگام‌سازی مدل‌های تأخیر HCM درتقاطع‌های بدون‌چراغ‌راهنمایی TWSC

کارفرما: شرکت کنترل ترافیک تهران b1

نمونه‌ای از تحلیل یک تقاطع بدون‌چراغ در نرم‌افزار TRANA

نوع پروژه: پژوهشی-توسعه ای      کاربردی

هدف پروژه:

تدوین مدل و ارائه نرم‌افزار محاسبه تأخیر در تقاطع‌های بدون‌چراغ شهر تهران

خروجی های پروژه:

  1. اعتبارسنجی نتایج بکارگیری روش تحلیل HCM بر روی تقاطعات بدون‌چراغ شهر تهران
  2. ارائه مدل بومی‌سازی‌شده برای تهران در محاسبه تأخیر تقاطع‌های بدون‌چراغ
  3. تهیه نرم‌افزار TRANA برمبنای مدل ارائه‌شده بند 2

 b2

شرح پروژه :

در علم مهندسی ترافیک، تقاطعات از ارکان اصلی در شبکه معابر شهرها هستند و تحلیل دقیق پارامترهای ترافیکی آن‌ها  گامی مهم در تحلیل شاخص‌های ترافیکی کل شبکه و همچنین بهینه کردن آن‌ها است. محاسبه دقیق زمان تأخیر، در تحلیل وضعیت یک تقاطع و سنجش سطح سرویس آن و همچنین پیش‌بینی وضعیت یک تقاطع قبل از احداث آن بسیار مؤثر است.

در فرآیند مطالعه مذکور، ابتدا انواع تقاطعات از نظر مشخصات هندسی و نوع کنترل بررسی و در ادامه، تقاطعات نمونه انتخاب شده‌اند. سپس، از تقاطعات انتخابی فیلم‌برداری و پارامترهای مورد نظر استخراج گردیده‌است. پس از تحلیل پارامترهای استخراج شده توسط آیین‌نامه ظرفیت راه‌ها، 20 مدل محاسبه میانگین زمان تأخیر هر خط از تقاطع با مدنظر قرار دادن مطالعاتی که تاکنون صورت پذیرفته پیشنهاد شده‌است. از میان مدل‌های تولید شده، 5 مدل پیشنهادی که نتایج آماری بهتری حاصل کرده‌اند، معرفی و در ادامه با اجرای آزمون‌های مقایسه‌ای دقیق، مدل نهایی مطالعه انتخاب شده است. درنهایت، برای بکارگیری این مدل، نرم‌افزار TRANA تدوین و ارائه گردیده است که هم‌اکنون توسط متخصصان شرکت کنترل ترافیک در موارد مربوط به تقاطع بدون‌چراغ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 b3

نمونه‌ای از خطوط فرضی در تقاطع

قابلیت تعمیم به سایر شهرها و یا امکان گسترش:

  1. امکان ارائه مدل محاسبه تأخیر تقاطعات بدون‌چراغ برای هریک از شهرهای کشور، باتوجه به شرایط ترافیکی و خصوصیات رانندگان در آن شهر
  2. امکان مطالعه درخصوص ارائه مدل محاسبه ظرفیت تقاطعات چراغ‌دار برای تهران و سایر شهرهای کشور
  3. امکان مطالعه درخصوص ارائه مدل محاسبه تأخیر تقاطعات چراغ‌دار برای تهران و سایر شهرهای کشور
  4. امکان مطالعه درخصوص ارائه مدل محاسبه ظرفیت میدان‌های چراغ‌دار برای تهران و سایر شهرهای کشور
  5. امکان مطالعه درخصوص ارائه مدل محاسبه تأخیر میدان‌های چراغ‌دار برای تهران و سایر شهرهای کشور

 b4

  • تماس با ما

    مهندسین مشاور راهبرد تردد فردا

    تلفکس: ۰۲۱۷۷۱۳۱۳۷۸

    ساعت کاری : روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ الی۱۷:۳۰

    نشانی دفتر مرکزی : تهران، میدان رسالت ، ابتدای خیابان هنگام ، خیابان سهند ، پلاک ۱ ، طبقه دوم ، واحد 6

     

  • اهداف و مأموریت ها

    مأموریت شرکت:
    مأموریت ما ارائه خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های عمرانی و سایر پروژه های فنی و مهندسی است. در این راستا، افزایش توان فنی و مزیت رقابتی در خصوص پیشنهادهای شرکت برای کارفرمایان مختلف با استفاده از خدمات برتر و نوآورانه بر پایه آخرین روش ها، تئوری ها و شیوه های عملی مدنظر مدیران شرکت است.

    چشم انداز شرکت:
    چشم انداز ما تبدیل شدن به شرکت پیشرو در ارائه با کیفیت و هدفمند خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های فنی و مهندسی است.

  • RTF در یک نگاه

    مهندسین مشاور راهبرد تردد فردا فعالیت خود را بر ارائه هر چه بهتر خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های عمرانی معطوف نموده است و با بهره گیری از مدیران و کارشناسان خبره این حوزه سعی بر آن دارد تا نقش موثری در تامین خدمات فنی و مهندسی کشور ایفا کند.