صفحه اصلی » پروژه های مهندسی » ترافیک و حمل و نقل » برنامه ریزی حمل و نقل » نظارت مطالعات جامع حمل و نقل هوشمند (ITS) شهر مشهد

g1کارفرما: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد

نوع پروژه: پژوهشی-توسعه ای

هدف پروژه:

–         نظارت بر روند مطالعات جامع حمل و نقل هوشمند شهر مشهد

–         نظارت بر معماري مفهومي و فيزيكي سيستم هاي هوشمند در شهر مشهد

–         نظارت بر تعیین خدمات داراي اولويت در شهر مشهد

خروجی های پروژه:

–         ارائه معماري منطقي سيستم هاي هوشمند در شهر مشهد

–         ارائه معماري فيزيكي سيستم هاي هوشمند در شهر مشهد

–         اولويت بندي خدمات قابل ارائه در شهر مشهد

–         اصلاح ساختار عملياتي و جريان اطلاعات در سيستم هاي هوشمند شهر مشهد

g2

شرح پروژه :

  • اين مطالعات تاكنون در هيچ شهري بجز مشهد و بجنورد با این ساختار تعريف نشده است. هر چند در برخی از شهرها مطالعاتی با عنوان مشابه تعریف شده ولی خروجی آنها متفاوت بوده و بدین معنی واقعا طرح جامع نبوده اند. انجام اين مطالعات در واقع اولين گام به منظور پياده سازي سيستم هاي هوشمند در شهرها است كه بايد در تمامی شهرهای  كشور مورد استفاده قرار گيرد. هر چند نقش اين مشاور در مطالعات حاضر نظراتي است.

اساسا پياده سازي سيستم هاي هوشمند حملو نقل به منظور برطرف كردن يك يا چند مشكلات بخصوص ترافیکی شهر است و نبايد از اين سيستم ها تنها به منظور استفاده از آنها، بهره جست. اين مطالعات در واقع مطالعات پايه اي است كه به منظور بكارگيري سيستم هاي هوشمند مورد نياز است.

در اين مطالعه ضمن ارائه معماري فيزيكي (زيرساختار ارتباطي) و منطقي سيستم هاي هوشمند خدماتي كه مي توان به كاربران ارائه نمود به صورت بسته هايي معرفي شده و اولويت بندي مي شود. انجام اين مطالعات موجب استفاده بهينه از منابع، توسعه هوشمندانه سيستم هاي مذكور و افزايش بهره وري آنها مي شود. ساختار سازماني مورد نياز به منظور پياده سازي سيستم هاي هوشمند نيز در اين مطالعات ارائه خواهد شد. لازم به ذکر است که نقش این مشاور در مطالعات مذکور نظارت بوده است.

  • تماس با ما

    مهندسین مشاور راهبرد تردد فردا

    تلفکس: ۰۲۱۷۷۱۳۱۳۷۸

    ساعت کاری : روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ الی۱۷:۳۰

    نشانی دفتر مرکزی : تهران، میدان رسالت ، ابتدای خیابان هنگام ، خیابان سهند ، پلاک ۱ ، طبقه دوم ، واحد 6

     

  • اهداف و مأموریت ها

    مأموریت شرکت:
    مأموریت ما ارائه خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های عمرانی و سایر پروژه های فنی و مهندسی است. در این راستا، افزایش توان فنی و مزیت رقابتی در خصوص پیشنهادهای شرکت برای کارفرمایان مختلف با استفاده از خدمات برتر و نوآورانه بر پایه آخرین روش ها، تئوری ها و شیوه های عملی مدنظر مدیران شرکت است.

    چشم انداز شرکت:
    چشم انداز ما تبدیل شدن به شرکت پیشرو در ارائه با کیفیت و هدفمند خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های فنی و مهندسی است.

  • RTF در یک نگاه

    مهندسین مشاور راهبرد تردد فردا فعالیت خود را بر ارائه هر چه بهتر خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های عمرانی معطوف نموده است و با بهره گیری از مدیران و کارشناسان خبره این حوزه سعی بر آن دارد تا نقش موثری در تامین خدمات فنی و مهندسی کشور ایفا کند.