صفحه اصلی » پروژه های مهندسی » ترافیک و حمل و نقل » ایمنی و مهندسی ترافیک » مطالعات ترافيكي محور حرم – جمكران در شهر قم

ContentPic7

کارفرما: مهندسين مشاور فجر توسعه

دستگاه نظارت: معاونت شهرسازي قم

نوع پروژه: کاربردی

هدف پروژه:

ايجاد يك محور آييني بين حرم مطهر حضرت معصومه و مسجد مقدس جمكران

طرح هندسي فاز 1 مسير مربوطه و برنامه ريزي ارتباطات منطقه اي

خروجی های پروژه:

–         تدقيق مسير مواصلاتي حرم – جمكران

–         طراحي تقاطعات غير همسطح محدوده

–         ساماندهي ميدان مقابل مسجد مقدس جمكران

–         اصلاح ساختار ارتباطي منطقه اي

شرح پروژه :

محور آييني حرم – جمكران محدوده اي بسيار مهم از نظر زيارتي و سياحتي در شهر قم مي باشد. اين محور به طول حدود 7 كيلومتر به خصوص در ايام خاص در اين شهر داراي تقاضاي ترافيكي بسيار زيادي است. آنچه در اين طرح مهم است،‌فراهم نمودن امكان ارتباط بين اين دو مكان مقدس هم از طريق سيستم حمل و نقل همگاني و هم از طريق پياده روي بوده است. يكي از مناسك مذهبي كه اين مطالعات به دنبال زنده كردن آن بود طي پياده مسير بين این دو مكان مقدس بود. اين موضوع با توجه به نقش حركتي معبر، يكي از مشكلات طرح مذكور بوده است. لذا در اين مطالعات ضمن طراحي 4 تقاطع غير همسطح و خط ويژه اتوبوس  مياني مسير، تلاش شد كه كريدور حركتي عابر پياده بدون هيچ خللي برقرار باشد. اين موضوع با توجه به اولويت دهي عابر پياده در محل تقاطعات غير همسطح يكي از نكات قوت مهم اين مطالعات بوده است.

  • تماس با ما

    مهندسین مشاور راهبرد تردد فردا

    تلفکس: ۰۲۱۷۷۱۳۱۳۷۸

    ساعت کاری : روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ الی۱۷:۳۰

    نشانی دفتر مرکزی : تهران، میدان رسالت ، ابتدای خیابان هنگام ، خیابان سهند ، پلاک ۱ ، طبقه دوم ، واحد 6

     

  • اهداف و مأموریت ها

    مأموریت شرکت:
    مأموریت ما ارائه خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های عمرانی و سایر پروژه های فنی و مهندسی است. در این راستا، افزایش توان فنی و مزیت رقابتی در خصوص پیشنهادهای شرکت برای کارفرمایان مختلف با استفاده از خدمات برتر و نوآورانه بر پایه آخرین روش ها، تئوری ها و شیوه های عملی مدنظر مدیران شرکت است.

    چشم انداز شرکت:
    چشم انداز ما تبدیل شدن به شرکت پیشرو در ارائه با کیفیت و هدفمند خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های فنی و مهندسی است.

  • RTF در یک نگاه

    مهندسین مشاور راهبرد تردد فردا فعالیت خود را بر ارائه هر چه بهتر خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های عمرانی معطوف نموده است و با بهره گیری از مدیران و کارشناسان خبره این حوزه سعی بر آن دارد تا نقش موثری در تامین خدمات فنی و مهندسی کشور ایفا کند.